Jak stworzyć formularz warunkowy Contact Form 7?
6 lipca 2015
KONKURS z TEMPLATEMONSTER – Szablony do wygrania – treść do czytania. ZAKOŃCZONY – WYNIKI
14 lipca 2015
Pokaż wszystkie

Jak prowadzić stronę i jednocześnie dbać o Social Media?

social media wordpress

Miałam problem z nazwaniem wpisu, bo chciałam opisać wszystko i nic zarazem.

Dzisiejszy wpis dotyczy działań około WordPressowych. Jak każdy właściciel witryny mierzę się z tematem prowadzenia fanpage itp.. Mam konta na kilku portalach społecznościowych których nie mam czasu prowadzić, a chciałabym przekazywać najnowsze informacje ze strony. Pomyslałam, że ciekawym tematem mogą być narzędzia, które pomagają usprawnić pracę.

Na początek może tworzenie okładki na Facebook, Twitter, czy co tam sobie zamarzysz.

W sieci dostępnych jest kilkanaście generatorów, ja podrzucam wam 2.

1. Pagemodo

Logujemy się za pomocą naszego facebooka, dzięki czemu już z poziomu pagemodo możemy wstawić nowe Cover Photo dla naszego profilu na FB.

Pracuje się z narzędziem przyjaźnie i bardzo intuicyjnie. Posiada kilkanaście bezpłatnych układów, które możemy wykorzystać na naszej stronie.

Fajną opcją jest to, że możemy podejrzeć nasze dzieło na każdym etapie projektu.

Jedna uwaga – w darmowej wersji każdy projekt jest oznaczany etykietką serwisu.

Prócz Cover Photo dla facebooka, możemy zaprojektować wszystkie inne graficzne elementy dla FB.

Wykorzystałam Pagemodo na swoim facebooku TU

2. Canva

Bardziej rozbudowane narzędzie, pozwala nam tworzyć grafiki w różnych rozmiarach – nie tylko pod fb. W standardowym wyborze mamy gotowe rozmiary dla Google+, Pinterest, Twitter itd. itd. Możliwości jest bardzo wiele. Nie dodaje nam żadnego znaku wodnego po zakończeniu prac, więc mamy gotową grafiką bez oznaczenia skąd. Posiada wiele szablonów napisów czy układów treści. Na prawdę masa możliwości. Jest tylko nieco mniej intuicyjny od Pagemodo, ale nowa wiedza szybko wchodzi 😉 Okładkę do Twittera zrobiłam w Canvie TU.

Okej, zadbaliśmy o okładki naszych społecznościówek, ale jeśli korzystamy np. z 3-ch (Facebook, Twitter i G+) robi nam się trochę roboty kiedy chcemy wszystkie profile mieć w miarę aktualne.

Możemy to rozgryźć na kilka sposobów, pokażę wam 3 wtyczki, które lubię, bo pomagają.

1. Snap Autoposter

W wersji darmowej pozwala na automatyczne wrucanie świeżych postów m.in na Facebook i Twitter, poza tym na masę innych sieci społecznościowych nie za bardzo popularnych w Polsce, ale kto co lubi 😉 Minusem jest niemożliwość w wersji darmowej postowania na G+ oraz to, że niestety nie działa na witrynach w trybie multisite.

2. Wp to Buffer

Problem ten ominiemy rejestrując się na Buffer i wpinając w Wordpressa powyższą wtyczkę – ona ma w “standardzie” G+, Facebook, Twitter i LinkedIn. Może się więc okazać że to jedyna wtyczka jakiej nam potrzeba, ale polecam zapoznać się z obiema, warto 😉

3. Revive Old Post

Jeśli napisaliśmy już jakąś ilość artykułów, możemy nimi “szuflować”. Wtyczka pozwala na odświeżenie starych postów i ponowną ich publikację na społecznościówkach – w darmowej wersji na FB i Twitter. Mamy masę ustawień dotyczącej częstotliwości pojawiania się starych postów, oraz których konkretniej (zakres czasu, kategoria).

Poza tym wszystkim możemy pobawić się w łączenie profili np, Facebook z Twitterem, tak aby nasze wpisy “z palca” na Facebooku automatycznie wskakiwały na Twittera. Prócz tego sprawdźmy czy strona na Youtube linkuje do odpowiedniego profilu na g+, czy nie mamy czasem trzech profili g+ po dodaniu swojej firmy dodatkowo do Google Moja Firma. Przy okazji dodam, że jeśli zdażył nam się bałagan w Googlowych usługach i boimy się go tknąć, żeby nie stracić waściwego profilu, to polecam telefon do Googla, pięknie wszystko nam wytłumaczą i przeprowadzą przez proces łączenia profili.

To tyle w skrócie, temat można zapewne rozwijać w nieskończoność, ja mam nadzieję, że dałam wam jakiś punkt zaczepienia 😉