promowanie strony firmowej
Stworzyłeś stronę, co dalej?
3 maja 2016
szablon divi
Jak usunąć sidebar – panel boczny w Divi i WooCommerce
26 października 2016
Pokaż wszystkie

Blog dla biznesu – korzyści prowadzenia bloga firmowego

blog firmowy

Hej,
Na pewno nie trafiłeś tu przypadkiem. Interesujesz się możliwościami jakie otworzył przed nami internet i wpadłeś tu po kolejną dawkę wiedzy.
Dziś chcę ci opowiedzieć o wykorzystaniu Bloga i blogowania do promocji swojej marki w internecie. Być może natknąłeś się w sieci na blogi przy stronach firmowych – zazwyczaj nazwane “Aktualności” wiejące pustką i nudą. Przedstawiają często zdjęcie z targów sprzed roku, a poza tym tylko 3 wrzucone na start (w tym samym czasie – najczęściej podczas zakładania “bloga”)artykuły powtarzające de facto treść zakładki “O firmie” i “Oferta”.
Jeśli zastanawiałeś się jak to nie powinno wyglądać, to właśnie tak.

Zakładka blogowa może straszyć lub zachęcać. Jak we wszystkim staramy się przede wszystkim NIE STRASZYĆ, a żeby nie straszyć powinieneś lepiej zrozumieć korzyści płynące z prowadzenia takiej podstrony.

KONTAKT
Na blogu możesz zwrócić się bardziej bezpośrednio do odwiedzającego stronę. Przekazać swój entuzjazm z wydarzenia (targi, wypuszczenie na rynek nowego produktu, jubileusz) pokazując, że firma to nie tylko logo ale też ludzie. Niezależnie jaki biznes prowadzimy naszym celem jest nawiązanie pewnego przywiązania, dzięki któremu odwiedzający zapamięta naszą firmę i będzie ją kojarzył w przyszłości.
Blog jest świetnym miejscem w którym można pokazać nasze cele czy motto nie tylko w formie cytatu na stronie głównej. Uchylamy rąbka tajemnicy przed zwiedzającym stronę.
Możemy go utwierdzić w przekonaniu, że po drugiej stronie maila czy telefonu znajdzie osobę z krwi i kości, sympatyczną i kompetentną – gotową odpowiedzieć na jego potrzeby.

OFERTA

Jeśli szukasz miejsca na przedstawienie kluczowych produktów i zwrócenie na nie uwagi odwiedzających. Możesz tu szerzej skupić się na opisie danego produktu oraz załączyć masę jego zdjęć – często na podstronie oferta nie mamy tyle miejsca.
Poza tym ponownie produkt można pokazać od kuchni – na zdjęciach produktu w codziennym użyciu, a zdjęcie “katalogowe” zostawić dla podstrony ofertowej.

PROMOCJA
Od pozycjonowania po social media – prowadząc blog firmowy tworzysz aktualne treści które możesz wykorzystać wszędzie. Co więcej – możesz zautomatyzować ten proces poprzez autopublikację na profile społecznościowe (np. prosto z wordpress). Jedno kliknięcie a Twój post ukazuje się na każdym z twoich profili social media. Możesz serwować swoim odwiedzającym konkretną i przemyślaną treść – nawet jeśli na fanpage zdarza ci się publikować słodkie kotki. Dodatkowo Google uwielbia nowe treści i witryny które są dynamicznie prowadzone – to kolejna rzecz na plus. Lepsze pozycjonowanie w wynikach organicznych to okazja obok której ciężko przejść obojętnie. Świeżo opublikowany post to również kolejne miejsce na użycie słów kluczowych na których ci zależy, a sama domena staje się dzięki temu “grubszą książką” co też nie umyka algorytmom.

PODSUMOWANIE
Prowadzenie Bloga to zdecydowanie plusy dla firm, jeśli chodzi o negatywy, to zdecydowanie wymaga poświęcenia chociaż minimum czasu, aby zachęcał zamiast straszyć.